Yoga it is!

macapoeder3

Yoga it is!

Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met Yoga. Ik wist in het begin niet wat ik ervan moest verwachten. Voorheen deed ik vooral aan sporten die gericht waren op uithoudingsvermogen, trainen met gewichten en flink afgebeuld worden. Omdat ik graag wat ‘liever’ voor mijn lichaam wilde zijn, besloot ik om op zoek te gaan naar iets anders. Mijn nicht geeft Yoga lessen, en ik besloot om een proefles mee te doen. Dat beviel me eigenlijk wel heel erg goed. Ik werd er vooral erg rustig van, en het maakte mijn hoofd leeg. Precies wat ik nodig had! Yoga it is!

Yoga oefeningen zijn gericht op het soepel laten bewegen van de wervelkolom en het versterken van de spieren. Ook spieren die in het dagelijks leven nauwelijks worden gebruikt, worden weer gactiveerd, gerekt en versterkt. Ook heeft Yoga een positieve invloed op gezondheidsproblemen zoals rugklachten, nek- en schouderklachten. Daarbij zorgt Yoga voor stress vermindering, verbeterde ademhaling, lenigheid, versterking van de spieren, toename van kracht, verbeterde bloedcirculatie en gewichtsverlies.

macapoeder4
Thuis doe ik ook graag mijn Yoga oefeningen zo’n 2x in de week om in shape te blijven. Ik gebruik hiervoor altijd een Yoga matje. Wel merk ik dat je bij sommige oefeningen toch nog makkelijk weg glijd met je handen of voeten en niet genoeg grip hebt. Van Superyoga kreeg ik de mogelijkheid om een total grip Yoga handdoek uit te testen. Dit kwam als geroepen! Ik heb gekozen voor de paarse kleur zodat de Yoga handdoek goed matcht met mijn Yoga matje. Door de anti slip nopjes aan de achterkant, blijft de handdoek goed op zijn plaats liggen. Hierdoor heb je een veel betere grip, en glij je niet weg. Je kunt de Yoga handdoek als tussenlaag gebruiken en op je Yoga matje leggen, maar je kunt de Yoga handdoek ook gewoon los gebruiken. Erg handig voor als je op reis gaat. De handdoek neemt namelijk niet veel plek in beslag!

macapoeder1
Als ik in het weekend mijn Yoga oefeningen doe, vind ik een goed en gezond ontbijt erg belangrijk. Het liefste ontbijt ik ruim een uur voordat ik aan de oefeningen ga beginnen. Mijn favoriete ontbijt voor het sporten is havermout. En dan het liefste de overnight oats! De overnight oats vullen goed, en geven je een verzadigd gevoel. Daarbij kun je deze variant al de avond van tevoren klaarmaken, zodat je ‘s ochtends al gelijk aan je ontbijt kunt beginnen.

Omdat ik gek ben op superfoods, gooi ik deze er regelmatig doorheen. Maca poeder is voor mij één van de belangrijkste. Maca is namelijk rijk aan eiwitten en vezels waardoor het een goede bron van voeding is. Omdat er geen slechte stoffen in maca zit is het goed voor mensen die willen afvallen. Ook als je regelmatig sport kan maca poeder een goede bijdrage zijn voor betere prestaties. De eiwitten zorgen namelijk voor optimaal spierherstel. De vezels in maca zorgen ervoor dat je darmen goed schoon gemaakt worden, en nemen onderweg alle afval mee! Bij mijn groene smoothies gebruik ik ook regelmatig een theelepeltje maca poeder.

macapoeder2
Voor degene die benieuwd zijn naar het pre workout ontbijt, hieronder het recept!

Overnight Oats
– 150 ml amandelmelk (ongezoete)
– 5 eetlepels havermout
– 1 eetlepel rauwe honing
– 1 banaan
– 1 theelepel maca poeder
– 3 eetlepels chiazaad
– 1 handje blauwe bessen of ander zoet fruit (ik heb gekozen voor granaatappel pitjes)


Maak de avond van tevoren de overnight oats al klaar. Mix 150 ml amandelmelk in de blender samen met de havermout, honing, banaan, macapoeder en chiazaad. Giet het mengsel in een mason jar of schaaltje en zet het voor een nacht in de koelkast. De volgende ochtend haal je je overnight oats eruit, en schep je het zoete fruit eroverheen. Eet smakelijk!

 

Wat vinden jullie van yoga? En ontbijten jullie weleens met overnight oats?


Deze review bevat producten die ik van een bedrijf of merk heb ontvangen

liefsmarloes

lank

 

28 Reacties

  1. 18 november 2014 / 07:36

    Zelf heb ik tot nu toe geen ervaring met yoga, maar het lijkt mij erg fijn en ontspannend. Heb zelf snel last van stress, dus denk ook echt dat ik er baat bij kan hebben!

  2. 18 november 2014 / 07:42

    Sinds een aantal weken volg ik yoga-lessen en dat bevalt me goed! Het enige nadeel is inderdaad dat mijn handdoek nog eens weg glijdt over de mat. Leuk artikel!

  3. 18 november 2014 / 07:46

    Ah wat een heerlijk artikel en zo fijn dat het je goed bevalt! Ik kan ook zo ontspannen worden van yoga oefeningen, maar soms is het natuurlijk ook flink hard werken 😀

  4. 18 november 2014 / 07:49

    Ik heb laatst ook Maca poeder van een lief blog vriendinnetje gekregen. Moet het eigenlijk weer vaker gaan gebruiken!

  5. 18 november 2014 / 07:58

    Ik vond yoga heel fijn maar ben er toch mee gestopt omdat ik mezelf niet goed serieus kon nemen wanneer ik het alleen thuis probeerde. Ik wil het weer oppakken want ik wil ook rust in mijn hoofd!

  6. 18 november 2014 / 08:02

    Ik wil het toch ook een keer gaan proberen bij ons op de sportschool. Ze geven bij ons echt heel veel verschillende vormen. Helaas ben ik alleen niet zo lenig en altijd een beetje zenuwachtig om dan aan zoiets nieuws te beginnen.

  7. 18 november 2014 / 08:09

    Ik heb nog nooit iets met Yoga gedaan, maar ik denk er wel steeds vaker aan om er mee te beginnen. Je word er lenig van, je lichaam raakt in balans en dat is net wat ik nodig heb.

  8. 18 november 2014 / 09:02

    Yoga heb ik nog niet gedaan, lijkt me wel tof. Ik ben wel groot fan van body balance, ik ga elke week. Body balance heeft wel veel yoga invloeden, maar ook wat extra kracht erbij.

  9. 18 november 2014 / 09:15

    Ik heb weleens een yogales gehad op de middelbare school, maar toen was ik net zo stijf als een plank haha! Ik denk dat ik het nu wel beter zou kunnen!

  10. 18 november 2014 / 10:11

    Wat een mooie yogamat! Ik moet echt meer aan yoga doen, ik deed het voorheen bijna iedere avond, maar het komt er nu echt niet meer van. Zo jammer!

  11. 18 november 2014 / 13:32

    Yoga staat ook al heel lang bij mij op mijn to-do list. Ik ben door het hardlopen echt een stijve hark geworden dus het zou goed voor me zijn ;)! Mijn havermout eet ik eigenlijk altijd gewoon warm.

  12. 18 november 2014 / 14:27

    Yoga leek me nooit iets voor mij, maar ik zou het nu wel graag een keer willen proberen. liefs x

  13. 18 november 2014 / 15:58

    Wat een fijn artikel! Yoga is inderdaad heerlijk, helemaal lekker dat je het gewoon vanuit huis kunt doen wanneer je maar wilt. En havermout ontbijtjes zijn zeker een lekker begin van de dag!

  14. 18 november 2014 / 16:28

    Yoga, het lijkt mij heerlijk en goed voor je lijf! Ik vind het dan ook zo jammer dat ik niet kan en mag sporten. Het ontbijt lijkt mij wel heerlijk!

  15. 18 november 2014 / 16:33

    Goed hoor! Ik heb zelf nog nooit aan Yoga gedaan maar het klinkt erg ontspannend.

    Xo

  16. 18 november 2014 / 16:52

    Ik vind superfoods ook zo lekker.. Yoga heb ik nooit echt heel fijn gevonden, doe mij maar pilates! 🙂 X

  17. 18 november 2014 / 18:57

    Zelf heb ik nog nooit aan Yoga gedaan. Het lijkt mij wel echt ontzettend ontspannend, wil het zeker eens proberen!

  18. 18 november 2014 / 19:16

    Leuk artikel! Yoga heb ik wel eens geprobeerd en ik vond het best leuk maar ik ben ook meer van het afbeulen waar je het ook over hebt haha.. Toch ga ik denk ik nog wel eens meer lessen yoga volgen.

  19. 18 november 2014 / 21:54

    Ik doe al ruim tien jaar aan yoga. Eén keer in de week krijg ik les. Het is voor mij hét rustmomentje van de week. Heerlijk mijn hoofd legen, op mijn ademhaling te letten en bewust te worden van mijn houdingen / lichaam. Drie jaar geleden deed ik het vrijwel iedere dag, (thuis!) met name mediteren. Iedere avond zat ik in kleermakerszit. Dit is zo’n zware belasting voor mijn knieën geweest dat ik daar een overbelasting aan over heb gehouden. Twee jaar geleden heb ik aan beide knieën een kijkoperatie gehad. Met als gevolg dat één knie, helaas, nooit meer de oude is geworden. Dit beperkt mij in mijn dagelijks leventje, maar ook in de yoga-oefeningen. Al heb ik daar ook veel van geleerd: laat je lichaam spreken. Als het niet kan, gaat het niet. Kijk naar hetgeen je wel kan. Wat goed dat je daarnaast ook op je voeding let! De ideale combinatie 🙂

  20. 18 november 2014 / 22:20

    Wat een leuk artikel die yoga handdoek lijkt me mega handig!

  21. 18 november 2014 / 22:47

    Ik heb heel lang aan yoga gedaan. Ik heb er alleen de laatste paar maanden echt geen tijd voor gehad. Terwijl het daar juist om gaat. Tot rust komen. Ik moet het snel weer oppakken denk ik 🙂

  22. 18 november 2014 / 23:51

    Zo’n yoga matje is ideaal! Ik heb yoga geprobeerd, maar ik wordt veel liever afgebeuld!

  23. 19 november 2014 / 10:48

    Yoga is echt heerlijk!! De handdoek lijkt me erg fijn, op een matje glijd je inderdaad vaak weg.

  24. 19 november 2014 / 23:03

    I’ve been practicing yoga for almost 4 years now and I must say that it really is special; I prefer ashtanga, which is more intense, dynamic and builds muscle…but I do restorative from time to time because it’s really miraculous for the spine. Maca is one of my favourite super food as well…I will try your receipt because it looks delicious :D; I use to mix it with fresh orange juice, goji, bee pollen and chia seeds for a real powerdrink during detoxes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: