De grote voor- en nadelen van online shoppen

De grote voordelen van online shoppen

Zelf ben ik groot liefhebber van online shoppen. Ik doe het al jaren! Online shoppen vind ik zelfs veel fijner dan gewoon naar de stad gaan om te shoppen. Ik koop grotendeels mijn kleding online. Vandaag zet ik de grote voor-
en nadelen van online shoppen voor jullie op een rijtje.

Voordelen

♡ Je kunt heel gemakkelijk prijzen online vergelijken. Er is altijd wel een website waar het item goedkoper is. Kosten Adidas sneakertjes bij de ene webshop bv. €99,95. Bij de andere webshop heb je ze voor €80,-. Scheelt toch even €15,-! Goed zoeken dus voordat je de bestelling plaatst.

♡ Online is het aanbod vaak véél groter. Een winkel heeft nooit zoveel items hangen, dan dat er online wordt verkocht. Nog een reden waarom ik graag online shop!

♡ Je kunt gelijk zien of het product op voorraad is en soms zelfs wanneer het product weer verwacht wordt.

♡ Shoppen wanneer je zelf wilt. Er zit geen tijd aan verbonden want online shops zijn altijd open. Ideaal!

♡ Nog een groot voordeel is dat je met online shoppen geen last van de drukte hebt. Zeker nu de Decembermaand eraan komt is het gigantisch druk in de stad. Je moet overal lang wachten en loopt over de koppen heen. Niet fijn! Mijn sinterklaas- en kerstcadeau’s bestel ik dit jaar ook lekker online!

♡ Niet in alle webshops hoef je het product gelijk te betalen. Dit kan voor velen een voordeel zijn maar ook zeker een nadeel. Zo stel je de betaling natuurlijk alleen maar uit. Ikzelf vind het altijd wel prettig dat ik pas een maand later hoef te betalen. Bij H&M bestel ik mijn kleding altijd op maandfactuur en dat werkt echt perfect!

Nadelen

♡ Je hebt het product niet gelijk in huis. Als je iets besteld duurt het vaak 1-2 werkdagen voordat je het product in huis hebt. Veel websites hanteren al voor 23.00u besteld de volgende dag in huis maar dit is nog niet overal het geval.

♡ Je ziet de kwaliteit van de kleding niet. Soms koop je iets online, krijg je het binnen en is het materiaal of de dikte van een stofje heel anders dan je had verwacht. Dit kan tegenvallen!

♡ Je betaald verzendkosten. Dit bedrag kan vaak heel erg variëren. Het kan zeker een reden zijn om je online bestelling te cancelen. Persoonlijk vind ik dat bedrijven verzendkosten gewoon af moeten schaffen!

♡ Je hebt een goede internetverbinding nodig. Ik heb recent een internet pakket gehad bij een bedrijf en hier had ik zeer slechte internet verbinding mee. Ik werd om de haverklap van internet afgegooid en mijn bestelling was dan ook gelijk weer uit mijn winkelmandje. Nu heb ik recent een KPN internet pakket in huis en is dit probleem gelukkig opgelost!

♡ Het is lastiger om een product te ruilen. Vaak moet je de moeite nemen om een retourlabel uit te printen en het pakketje naar het postkantoor te brengen.

Shoppen jullie liever online of in de winkel?

1 Comment

  1. 27 november 2017 / 23:14

    Deze blogpost is zo waar! Soms moet ik wat minder online shoppen haha …..

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.